5 lucruri de luat în considerare când îți amenajezi biroul de lucru acasă

5 lucruri de luat în considerare când îți amenajezi biroul de lucru acasă

     Spațiile noastre de lucru s-au schimbat foarte mult de când lucrăm de acasă și formula de acum cu siguranță nu se va mai schimba. Avem noroc de o cameră mare care în mod normal ar trebui să fie o sufragerie, însă am preferat să facem asta într-o altă cameră mai cozy. Cam așa arată acum camera noastră de lucru.

           

     Teo are și un job full-time pe lângă al nostru drag proiect și nu are nevoie de atât de mult spațiu, locul lui fiind unul mai simplu și minimalist. Pe partea cealaltă sunt zecile de cutii și produse puse cum am putut noi mai bine. Pe cealaltă parte mai avem un birou și spații de depozitare. Am delimitat camera cu o piesă de mobilier să ne ofere cumva senzația de intimitate și să ne îndemne să nu ne deranjăm când lucrăm fiecare în treaba lui.

     Ne-am gândit să împărtășim cu voi câteva lucruri după care ne-am ghidat când ne-am amenajat biroul așa cum e acum.
 



     1. Nu amenaja zona de birou în dormitor
     Pe asta am fost nevoiți să o învățăm pe pielea noastră la început când nu știam cu ce se mănâncă lucratul de acasă și credeam că e doar ceva super lejer care  doar face viața mai bună. O face, dar e nevoie să ne impunem niște limite și să delimităm munca de viața personală. Avem nevoie de spații clar delimitate pentru fiecare activitate. Dormitorul e un spațiu destinat clar odihnei și așa ar trebui să rămână - odihna e cea mai importantă pentru a face față vieții de zi cu zi. Nu toată lumea are luxul de a avea mai multe camere așa că putem căuta alte soluții precum amenajarea unui mic birou în bucătărie sau pe balcon. Sunt multe variante de mese mici, speciale chiar pentru laptop care sunt pliabile sau care se pot depozita ușor când nu le folosim. Chiar și ds ă biroul e în dormitor, sunt mai multe variante de a nu încurca cele două activități: nu ne relaxăm în pat în timpul programului de muncă sau nu lucrăm din pat.

     2. Alege biroul potrivit pentru tine
     La capitolul ăsta am trecut prin multe schimbări de când lucrăm de acasă, de la un birou mare pentru amândoi, la birouri mici și tot așa, am încercat toate combinațiile pe care le aveam disponibile cu mobila din casă. Până când am decis totuși să mai luăm un birou mare care ne permite să nu mai avem lucruri aruncate aiurea, puse unele peste altele de uneori de negăsit. Cel mai bine e fiecare să aibă spațiul lui, să nu fie aglomerat și să aibă fiecare posibilitatea să facă lucrurile așa cum îi plac. Am căutat foarte mult timp biroul perfect la un preț bun și în final am ajuns la o combinație între un blat de la IKEA și caprele pentru masă tot de la ei. Am observat că marea majoritate a birourilor pe care le-am găsit la prețuri bune sunt foarte joase și aici a fost o provocare deoare aproape orice birou însemna și un nou scaun mult mai scund. 

     3. Înconjoară-te de lucruri practice
     Chiar dacă biroul e unul mare și îți oferă spațiul de care ei nevoie, ideal pentru noi a fost să nu îl umplem cu tot ce deținem. Am luat câteva coșuri pentru depozitare și încercăm să ținem doar ce folosim zi de zi. Agende, tasklist-uri și pixuri. Coșurile în general au ca scop depozitarea încărcătoarelor, brichetelor, căștilor sau șervețelelor. Cel mai folosit lucru e cu siguranță tasklist-ul (care revine curând în shop). Planificarea zilelor e un proces complicat uneori și preferăm să folosim ceva mai mic, e mai ușor atunci când nu ai mult timp la dispoziție. Avem mereu și stickere lângă noi să nu devină plictisitoare planificarea. Să nu uităm de nelipsitul suport pentru cana de cafea făcut cu multă dragoste de bunica.

          

     4. Nu uita de lumină
     Lumina e un factor extrem de important în orice încăpere, nu doar în cea în care lucrezi. În funcție de nevoi am plasat birourile mai aproape sau mai departe de lumina geamului. Apartamentul nostru este situat pe nord ceea ce pentru noi este perfect pentru că nu avem nicio lumină prea puternică care să bată direct în geam. Cantitatea de lumină care intră în timpul zilei este perfectă și nu are nevoie de nimic în plus. A fost un timp în care nu aveam draperii/perdele pentru că voiam cât mai multă lumină…asta până am au început durerile de ochi zilnice. Deci o perdea sau o draperie care se potrivește cu spațiul e numai bună în orice cameră. De asemenea contează mult și din ce direcție cade lumina pe biroul tău. Nefiind o lumină directă la noi, lumina inundă toată camera și nu avem nici situații neplăcute cu ea și ecranele de care ne folosim. Când se lasă seara mai alea în lunile de iarnă când se întunecă devreme preferăm o lumină mai subtilă, cum e cea de jos, luată de la IKEA. Lumina e caldă și uneori chiar te îmbie la muncă liniștită când e deja întuneric afară.



     5. Adaugă un stop de liniște
    
Pe lângă toate lucrurile pe care le folosim pentru muncă  (computer, caiete, agende etc.) ne place să ne înconjurăm și de obiecte care ne aduc puțină liniște si confort. Iarna o pătură moale pusă pe scaun este ideală alături de lumânarea parfumată preferată. Plantele ne aduc și ele o stare de sprit bună și ne place să le avem aproape. Încercăm totuși să nu aglomerăm spațiul cu obiecte doar pentru a ne oferi o stare anume. Un spațiu aglomerat înseamnă o minte aglomerată cum preabine știm și alegem să avem lângă noi obiecte care aduc ceva în plus. În zilele de primăvară care vin cu siguranță o să aducem lângă noi flori proaspete să facă atmosfera mai plăcută.

    
 

     
     Sperăm că te-am inspirat să faci un makeover biroului tău. Pentru noi mereu ajută să mai mutăm lucruri odată la câteva luni să îi oferim un aspect fresh. Te așteptăm și pe Instagram unde am pregătit un video cu detalii din studioul nostru mic!

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!